Wodonga

23 november 2017 - Wodonga, Australië

Na een heerlijke eerste nachtrust, werd er een lekker ontbijtje voor ons gemaakt, met toast, Australische kaas, ham, cornflakes, muesli, verse aardbeien en bosvruchten en thee. Marg was echt een geweldige host, ze kon zelfs wat Nederlandse woordjes wat dit verblijf uniek maakte.
Rond een uur of 10.00 hebben we onze spullen gepakt en zijn we vertrokken, we hebben namelijk een hele reis voor de boeg.
We zijn door Cooma gereden, zag er erg leuk uit, een beetje western. Helaas hier geen foto's gemaakt. Daarna in Adaminaby even gestopt en een foto gemaakt van de grote forel.
Op een gegeven moment reden we door het natuurpark Kosciuszko, daar zagen we opeens iets op het midden van het wegdek liggen, we zeiden tegen mekaar zou het nog leven? Waarna het langzaam bewoog en wij besloten snelheid te minderen, het was een mierenegel, deze hebben we maar even laten oversteken, het ging behoorlijk traag, maar wat een mooi gezicht.
De wegen veranderde van mooie uitgestrekte wegen, naar behoorlijke kronkelwegen, met heel wat haarspeldbochten deze weg duurde bijna 40 km, wat was dat vermoeiend., dan zat er een tijd een vrachtwagen voor ons, dat was dan wel prettig, deze probeerde steeds te zorgen dat we ervoor bij gingen, maar eigenlijk wilde we dat niet, totdat hij echt stopte en we niet anders konden, toen waren we ook redelijk snel uit dit gebied en kregen we inmiddels wel wat honger, de weg naar Wodonga duurde nog z'n 180 km, maar we kwamen helaas niks meer tegen waar we wat konden eten. Maar de route was echt prachtig.
Na deze lange tocht kwamen we rond 17.30 aan op onze bestemming Wodonga.
Hier ontmoetten we Kieth en Margaret, we vroegen of hun een pek wisten waar we wat konden eten. Voor 10$ konden we bij hun blijven barbecueën, daar konden we natuurlijk geen nee tegen zeggen. Na nog even cricket te hebben gekeken met Kieth, (waar we de ballen niet van snappen)en een heerijke koude drank ging hij de Barbie aansteken. Wat hebben we heerlijk gegeten, Margaret had heerlijke salades gemaakt en het vlees was ook geweldig, wat hebben wij genoten. Daarna op bed geploft, want oh wat waren wij moe.

1. Cees van de Wouw:
    24 november 2017
    Jullie genieten van een mooie reis!
  2. Elien van de Wouw:
    25 november 2017