De vlucht

20 november 2017 - Sydney Airport, Australië

Eindelijk is het zo ver, We gaan naar Australië. Eerst Alice(onze hond) weggebracht naar het pension daarna het huis aankant gemaakt en de laatste spullen gepakt.
In de middag zonder problemen naar Schiphol gereden. We waren redelijk vroeg op Schiphol aangekomen en hebben wat gegeten, daarna een beetje rond gedwaald en hebben we onze eerste wildlife gespot........ een muis, die onder de stoelen snuffelde op zoek naar dat ene kruimetje en daarna weer terug kroop in de verwarming. Waarna we konden boarden. We vlogen met KLM naar Seoul, al snel kwamen we erachter dat de plaatsen in het vliegtuig wel heel erg krap zijn, ook waren er maar weinig Nederlanders aan boord. Maar goed we hadden geen andere keus, de vlucht duurde maar liefst 10 uur die voorbij kropen, mijn knie deed naar verloop erg zeer en na de vlucht merkte ik dat mijn benen behoorlijk opgezet waren. Dus heb ik Seoul zoveel mogelijk rondgelopen. Verrassend  genoeg was veel in het Koreaans, de vlucht informatie op je scherm e.d.. Het eten in het vliegtuig was best goed, Dat was dan ook het enige plus punt, In Seoul aangekomen, moesten we met een shuttle trein naar de andere kant van de Airport, daar kwamen we 1 van de weinige Nederlanders tegen die toevallig ook naar Sydney ging. Seoul blijkt een totaal andere wereld, mensen met mond kapjes, de haardracht van vrouwen met een opvallende strik in hun haar, muzikanten die aan het spelen waren, de verschillende eettentjes(van burgers, steak,taco's, tot sushi, noodles, donuts, health food, We vliegen met Korean Air naar Sydney. Ook hier waren we weer 1 van de weinige Nederlanders en gingen we dan ook bij de Nederlandse dame zitten die we al eerder gezien hadden en dat maakte het wachten aangenamer. Bij Korean Air ontdekte we al snel dat de zitplaatsen veel ruimer waren dan bij KLM en kon ik mijn zere benen weer wat rust geven. Tijdens de vlucht was buiten de subtitles alles in Engels. Hier vond ik het eten echt niet lekker, Maar het ontbijt was wat weinig maar wel goed, deze 10 uur duurde ook erg lang maar waren beter vol te houden.

Welkom in Sydney.!

1. Cees van de Wouw:
    23 november 2017
    Leuk hoor!
    Ja je komt in een andere wereld in Azië!
    Ik ben benieuwd hoe het verder verloopt.
    Groetjes,
    Cees.