Kaniva

28 november 2017 - Kaniva, Australië

Vandaag hebben we een doorreis dag voor de boeg.
Na getankt te hebben, zijn we bij een coffee bar wat gaan ontbijten.
We hadden allebei een turksbrood tosti met kaas, ham, mosterd, gebraden ui. Ik had een lekkere juice daarbij en Thijs een ijskoffie. We hadden goed gegeten, dus we konden er weer even tegen. Onderweg van Warrnambool naar Kaniva, zijn we even gestopt in Halls Gap voor een Aboriginals museum, we liepen naar het museum wat in het natuurpark the Grampians ligt. Thijs dacht aan slangen en op dat moment dacht hij er ook daadwerkelijk een te zien, hij schrok zich kapot, maar wat bleek.......het bleek de staart van een kangaroo, waarop de kangaroo schrok van de reactie van Thijs, we zijn voorbij de kangaroo gewandeld op weg naar het museum. Het museum was niet zo groot, maar de informatie over de Aboriginals stam die daar geleefd heeft was uiterst interessant.
Hierna hebben de rit weer verder opgepakt en kwamen we tot onze verbazing een Pink lake tegen. Dat hadden we een half jaar geleden wel uitgezocht dat deze op de weg lag, maar op dat moment totaal vergeten dat we deze zouden zien. Wat is dat een ongelooflijk apart gezicht, bijna heel het strand was wit van het zout, de roze kleur had iets magisch. Helemaal als je het met eigen ogen ervaart.
Even later bij het Motel in Kaniva aangekomen en wat is het hier allemaal oud, lijkt wel alsof we terug zijn gegaan naar de jaren 50, alleen bij het tankstation hadden we wifi, dus hier hebben we ook wat gegeten. Want verder zat er niet veel en het meeste was al dicht om 15.00. We zagen allerlei geverfde schapen in het dorp. Deze zijn geschilderd door de oudere van dit dorp om de kinderen bezig te houden. Op elke schaap staat namelijk een kleine afbeelding geschilderd van een windmolen. Kaniva word ook wel de windmolen dorp van Australië genoemd.

1. Cees van de Wouw:
    29 november 2017
    Vraagje?
    In wat voor auto rijden jullie?
  2. Elien van de Wouw:
    29 november 2017