Adelaide dag 2

2 december 2017 - Adelaide, Australië

Carol heeft een heerlijk ontbijtje voor ons gemaakt deze morgen. Het is een beetje van hetzelfde. Koffie, thee, fruit melk, cereals(muesli en cornflakes) toast, vegemite, honing, jam.
Nadat we hadden gegeten zijn we naar Blackwood gegaan om daar de trein te pakken naar het centrum van Adelaide. Toen we bij het station van Blackwood aankwamen zat er aan de andere kant van het station een recycle punt. Eindelijk kan ik hier mijn opgespaarde flessen inleveren. Carol rade ons aan om bij de newsstore een kaart te kopen, waar we geld op moesten zetten en in en uit moeten checken. Eenmaal in de newsstore, was er een klant die aangaf dat we er verstandig aandeden om niet zo'n kaart te kopen, maar in de bus een dagkaart te kopen en dan uit de bus te stappen en de trein te pakken. Dat leek ons een heel goed idee. Hij liep ook met ons mee en uiteindelijk stapte ook hij met ons in de trein. De trein zat al overvol met cricket supporters, maar goed we besloten toch in te stappen. Met de dagkaartjes die we hadden gekocht moesten we wel elke keer inchecken, dat was geen probleem. We zijn naar een Aboriginal Art Galerij geweest, daarna het stadje verkent en lekker geshopt echter nog niks gevonden wat we leuk vonden.
Lekker een broodje ergens gegeten en later toen de winkeltjes sloten, bij een Indiaas restaurant een snack besteld, dat was genoeg om de rest van de dag mee door te komen. Toen weer teruggelopen naar het station en moesten we nog een uur wachten op de trein, we konden nu gelukkig zitten in de trein. Weer bij Carol aangekomen, hebben we nog wat gekletst en informatie gevraagd over morgen. Aangezien we vroeg weg moeten i.v.m. de lange reis naar Port Augusta en de eventuele Flinder Range.Vandaag geen foto's gemaakt, maar wel heerlijk genoten van weer een geweldige dag.

1. Leo:
    3 december 2017
    Hallo avonturiers,
    Het gaat geweldig,
    Hoeveel km's hebben jullie er al ondertussen opzitten?
    Moeten jullie vaak tanken?
    Laatst zag ik op tv een vogelbekdier, gaan jullie die ook zien?
    Heel veel plezier...
  2. Elien van de Wouw:
    4 december 2017
    We hebben bijna elke dag te getankt en nu in de outback bijna bij ieder tankstation omdat je honderden kilometers niets tegen kan komen.
    Tot nu toe ongeveer 3500km gereden.
    Het vogelbek dier hebben we al wel in een dierentuin gezien hier, we hebben op kangaroo island geprobeerd om hem daar in het echt te zien, we hebben wel luchtbellen gezien en bewegende plantjes onder water maar het water was zo bruin dat het bijna niet te zien was. Misschien dat we ze in Dubbo nog gaan zien. Daar zit ook nog een dierentuin waar ze zitten.