Port Augusta

3 december 2017 - Port Augusta, Australië

Carol heeft vanmorgen een heerlijk ontbijtje gemaakt waardoor we vroeg konden vertrekken.

Onderweg zijn we onze eerste road- trains tegen gekomen. Road- trains zijn grote, lange, zware vrachtwagens met 2 of meer opleggers. We vertelde Carol dat we naar Port Augusta zouden gaan, ze zei dat er niks te doen is en dat het een erg saai stadje is. Ze adviseerde ons te stoppen in port Wakefield, daar zouden we kunnen tanken, drinken halen en eventueel wat eten. Want daarna zouden we niks meer tegen komen tot Port Augusta. Maar het stelde eigenlijk niks voor. Later zag ik een bord voor Port Germein en dacht dat het misschien leuk zou zijn daar te stoppen. We hebben daar over de baai gewandeld en daarna doorgereden naar Port Augusta. In Port Augusta hadden we een soort stacaravan gehuurd, dat zag er verder wel netjes uit. Verder heb je in Port Augusta leuke winkeltjes, gezellig centrum waar we doorheen zijn gereden. Uiteindelijk uitgekomen bij Domino's voor onze lunch/ avondeten. S 'avonds nog wat gereden richting outback voor een mooie zonsondergang. Daarna achter een road- train teruggereden naar onze verblijfplaats. Vanavond weer redelijk op tijd naar bed, morgen vroeg weer uit de veren.