Broken Hill

4 december 2017 - Broken Hill, Australië

Vanmorgen om 6.30 opgestaan en om 7.15 zaten we al in de auto. De weg werd van groen en heuvelachtig, steeds minder groen en vlakker. Jawel we zijn in de outback aangekomen. Ook valt het op dat hier nog meer road- trains rijden en heel veel dode kangaroes e.d. Aan de kant van de weg liggen. Dat blijft een moeilijk gezicht, we kunnen er niet aan wennen. Het rare is dat je ze in de weideverte niet ziet. Wat we wel gezien hebben zijn wilde emu's , paarden, bokken, geiten, schapen, herten, adelaars en andere roofvogels. We zijn door verschillende western stadjes gereden en we zijn gestopt in Peterborough, dar hebben we heerlijk ontbeten in een feng sue zaakje die tevens koffie en ontbijt verkopen. Later weer onze reis vervolgt naar Silverton. In Silverton aangekomen hebben we heerlijke nacho's gegeten in het Silverton Hotel, dit hotel werd ook gebruikt voor de film Mad Max 2. Er is hier ook een Mad Max museum, dus even gekeken waar we die konden vinden. Toen we buiten kwamen stonden er ineens 3 ezels voor de ingang van het hotel, dat was wel een heel apart gezicht. Het Mad Max museum was erg gaaf, met veel foto's, kostuums, auto's e.d.
Nog even met de eigenaar gekletst en wat blijkt hij is woensdag even met de crew in Dubbo. Dat is nou ook toevallig daar zijn wij dan ook. Misschien komen we hem wel tegen zou wel erg grappig zijn.Op advies van de eigenaar ook nog doorgereden naar de Mundi Mundi Lookout, dit was een waanzinnig gezicht over een vlakte waar een einde aan leek te komen. Daarna naar Broken Hill gereden en bij ons hotel ingecheckt. Even rondgewandeld en gekeken wat we vanavond konden eten. Echter was het meeste helaas gesloten op maandag, 2,5 uur later bij een pub geëindigd en hier lekker gegeten.

1. Annelies Van Roosmalen:
    4 december 2017
    mooie reis tot nu toe,geniet er nog even van.
  2. Elien van de Wouw:
    4 december 2017
    Dat doen we zeker, met volle teugen.
  3. Cees van de Wouw:
    5 december 2017