Sydney dag 2

9 december 2017 - Sydney, Australië

Vanmorgen onze huurauto ingeleverd in het centrum van Sydney, gelukkig hadden we dat redelijk vroeg gedaan en was het nog niet heel druk op de weg. Na het inleveren zijn we wat gaan wandelen, wat ons opvalt in vergelijking met de rest van Australië waar we geweest zijn, is dat er hier enorm veel Aziaten zijn. We zijn eerst een grote kathedraal binnen gelopen. Toen via een parkje naar het Opera House gewandeld. Wat een groot gebouw. Daar in de buurt heerlijk ontbeten en gekeken waar we een Opal kaart konden kopen voor het openbaar vervoer. Daarmee zijn we naar het eiland Manly gevaren en hebben daar winkeltjes gekeken en kwamen we uit bij de zee. Wat een grote golven heb je hier. Wat is het leuk te zien hoe mensen op de golven surfen. Ook werd beachvolleybal gespeeld, daar hebben we even naar zitten kijken. Voor we weer terug gingen naar de winkeltjes en zo terug naar de Ferry. We moesten nog een half uur wachten op de Ferry naar Sydney. Dus besloten we een lekker ijsje te halen terwijl we wachtten. In Sydney aangekomen nog wat rondgewandeld en gewinkeld. Daarna aan de kade wat gegeten, er bleek live muziek te zijn, maar dat stelde jammer genoeg niks voor en zijn we opzoek gegaan naar de trein terug naar Glebe. Van daaruit naar de Airbnb gelopen en bij aan het komen van een vermoeiende dag.