Melbourne dag 3

26 november 2017 - Melbourne, Australië

Ik heb de afgelopen dagen geen wifi gehad,, dus daarom met wat vertraging.
Deze morgen opzoek gegaan naar de Fruitbat (grote vleermuizen) in het Yarra Bend Park, ondanks dat we er misschien 1 in de boom hebben zien hangen, aangezien het op behoorlijke hoogte zat durf ik niet met zekerheid te zeggen of het er 1 was, hebben we daar heerlijk gewandeld en ontbeten. Thijs een Sherpherd pie en ik een Aussie beef pie beide erg lekker.

Daarna zijn we naar het station gereden, aangezien er werkzaamheden aan het spoor waren konden we niet opstappen bij onze airbnb, maar dat was niet echt een probleem. We hadden 2 kaarten gekregen voor het openbaar vervoer van onze airbnb, deze hadden we opgeladen bij het station. Voor een dag koste het openbaar vervoer $8.20, dus hadden dat op de kaarten gezet om vervolgens naar het centrum te gaan.

In het centrum aangekomen, begon het een beetje te regenen en besloten we een overdekt centrum in te gaan, daar zaten allerlei leuke winkeltjes. Toen we weer buiten kwamen was het al weer droog en zijn we wat gaan rondkijken. Wat ons opviel was de mooie skyline van de stad die naar mijn idee wat weg heeft van de skyline van New York gezien de vele hoge gebouwen. In de smalle steegjes zaten leuke kleine knusse barretjes en restaurantjes. Daarna opzoek gegaan naar wat street art, omdat dat iets typische Melbournes is. Dat was een uiterst unieke ervaring, we zagen verschillende personen foto's maken bij de uiteenlopende kunstwerken. Toen zijn we weer terug gegaan naar het station en hebben we een tram gepakt naar St Kilda,. We kwamen daar na ongeveer een halfuurtje aan, we checkte onze ov passen uit en tot onze verbazing stond er nog maar $1,20 op. We waren bang dat de rit naar St. Kilda niet bij het dagtarief hoorde en dat we de kaarten als we teruggingen weer zouden moeten opladen, maar goed dat zien we op de terug weg wel weer. In St. Kilda heb je leuke restaurantjes en barretjes en een strand waar we lekker konden uitwaaien aan de zee. We hebben hier even rondgehangen om vervolgens naar de pier te gaan om wat penguins te spotten, deze komen naar de pier rond zonsondergang. Op de terugweg naar de tram, eest even wat gegeten. Thijs een Chicken parma en ik een Fish & Chips, daar even de bediende gevraagd of hij wist waar we de kaarten van het openbaar vervoer konden opladen, maar dat kan blijkbaar alleen op de treinstations. Onze voeten deden al behoorlijk zeer van het vele lopen en besloten op te zoeken naar het dichtstbijzijnde treinstation zat dat bleek nog zo'n 2km lopen, dat blek de beste optie. Toen we uiteindelijk op het station aankwamen en de kaarten wilde opladen, bleek dat de kaarten gewoon actief waren en dat we dus dat stuk voor niks hadden gelopen, maar goed als we zwart hadden moeten rijden en ze hadden ons gepakt had het $300 per persoon gekost. Dat is zo'n 200€.

Daarna met de auto naar onze airbnb gereden en helemaal gesloopt naar bed gegaan.

1. Cees van de Wouw:
    29 november 2017
    Jullie hebben een hele mooie reis!