Kangaroo Island

29 november 2017 - Kangaroo Island, Australië

Vandaag wederom een op doorreis dag.
In ons motel vandaag een simpel ontbijtje genuttigd, wat toast met Jam en jus d'orange en thee.
Daarna rond 8.30 vertrokken naar Cape Jervis. Onderweg gestopt in onder andere Border Town dit was een klein stadje is South Australia. Dit is de enige staat waar je lege statiegeld flessen zou moeten kunnen inleveren. Dit blijkt echter lastiger dan gedacht. Dus ik blijf ze maar verzamelen tot ik eindelijk een plek vind waar ik ze kan inleveren. In de supermarkt kijken ze je dan ook heel vreemd aan als je vraagt waar je ze kan inleveren, na een aantal medewerkers te hebben gesproken kom je uiteindelijk bij de manager terecht en die stuurt je dan zo'n 30km de andere kant op.
In Strathalbyn hebben we een lekkere sandwich gegeten en een beetje rondgewandeld.
Daarna weer even gereden tot we bij het plaatsje Victor Harbor kwamen, dit was een redelijk groot dorp, met leuke winkeltjes en ook in een western stijl. Toen doorgereden naar Cape Jervis, daar even in Cape jervis Taverne wat gedronken en gegeten. Toen kwamen er 2 mensen binnen die uit Sydney kwamen en daar waren we mee aan de praat geraakt. Op tijd weer vertrokken want we moesten snel inchecken voor de ferry naar Kangaroo Island. Omdat we pas laat aan zouden komen op Kangaroo Island had ik een hotel geboekt op nog geen 2 min, van de ferry. Zodat we niet in het donker hoefde te rijden.
Het is hotel Seafront en kreeg een hele mooie kamer met zeezicht.
Toen hebben we een kleine wandeling gemaakt om de boel een klein beetje te verkennen, maar het werd al gauw te donker en zijn we teruggelopen en hebben we lekker van een koude drank genoten bij een bar van een ander hotel.