Kangaroo Island dag 2

30 november 2017 - Kangaroo Island, Australië

Redelijk op tijd opgestaan om uit te checken en van Penneshaw naar Kingscote te rijden. In kingscote hebben we ontbeten en zijn we bij een imker wezen kijken, daarna bij de schapenboerderij wezen kijken waar ze schapenmelkkaas maken. Even een stukje gereden naar een Wildlife park, toen bleek dat de dieren in kooien zaten, had ik daar eigenlijk geen zin meer in aangezien ik al naar een dierentuin was geweest en ik hier verwachte dat de beesten los zouden lopen. Er zat een kaketoe net buiten het park op het bordje naast de kooi stond dat hij Stanley heet en hij veel woordjes kon spreken. Dus wij proberen hem aan het praten te krijgen, toen dat niet lukte weggelopen, juist nadat we weg waren gelopen begon hij te praten, eerst bye bye en toen we terug liepen zei hij I'm Stanley. Dus dat was erg grappig. In de buurt zaten er ook Wallaby's en kangoeroes, de kangoeroes hoorde ook bij het park, maar kon je gedeeltelijk buiten het park bij komen. Één van de kangoeroes kwam naar mij toe gehuppeld en kon ik over zijn neus aaien. Later kwam er ook een albino Kangoeroe en ook die gaf ik een aai over zijn neus. Daarna zijn we naar Seal bay gereden en hebben we zeehonden en zeeleeuwen gespot, daar vlakbij heb je de Admiral arch waar ook de zeehonden en zeeleeuwen zitten. We kwamen terug bij de auto en het had wat geregend, we kwamen erachter dat de kangoeroes/ wallaby's daardoor actiever werden en het wat gevaarlijker werd om te rijden. We hadden er onderweg 3 die de weg overstaken, gelukkig zagen we ze op tijd en konden we stoppen. We hadden inmiddels erge honger gekregen en dachten dat het slim was eerst even in te checken bij onze nieuwe verblijfplaats het was inmiddels al ongeveer 16.00. Na een behoorlijk lang zandpad kwamen we eindelijk iemand tegen, die wist niet war we moesten zijn, maar ging met zijn 4x4 wagen de baas halen. Enkele minuten later kwam hij weer terug met de baas van de stacaravans. Helaas konden we niet bij hun verblijven, zijn vriendin die dat allemaal regelt die was naar een meditatiekamp en zei tegen haar vriend dat er geen gasten zouden verblijven, daarop besloot hij om de vloeren van de stacaravans te schilderen. Maar hij zou voor ons wel even rondbellen war we konden verblijven. Hij kreeg niemand te pakken en had voor ons een reservering gedaan bij een hotel niet zover hiervandaan. Waarop wij daarnaar toe reden na een kwartier rijden kwamen we bij het hotel aan en hadden we ingecheckt. Daarna daar in het restaurant een bacon brood met honing en kruidenboter met honing besteld, dat was erg apart. Toen teruggegaan naar de hotelkamer en wat gerust, ik was in slaap gevallen en Thijs kreeg me niet meer op tijd wakker voor het diner dus die maar overgeslagen. Nog even in bed tv gekeken en weer heerlijk doorgeslapen.