dag 2 Melbourne

25 november 2017 - Melbourne, Australië

Vandaag begonnen met een heerlijk ontbijt met muesli, verse fruitsalade, verse munt thee, koffie, yoghurt, toast, zelfgemaakte jam.

Omdat het weer zondag tegen zou vallen hebben we onze plannen voor vandaag omgedraaid met die van morgen. Dus gingen we in plaats van naar de stad vandaag naar een dierentuin, want ik kan natuurlijk niet in Australië zijn geweest zonder het Vogelbekdier (Platypus) te hebben gezien.
We besloten naar Healesville Sanctuary te gaan, de weg er naar toe was ook weer erg mooi en het was ongeveer een uurtje rijden. Het eerste wat we zagen waren de Koala's wat een prachtige beesten zijn dat, na wat andere geweldige Australische beesten te hebben gezien, was dan eindelijk het Vogelbekdier aan de beurt. Ik had ze veel groter verwacht, maar ze zijn maar zo'n 45 cm groot. Wat een schattige beesten en wat zijn ze snel. Wat een enorm unieke ervaring om deze beesten van zo dichtbij te mogen bewonderen. In 1 woord geweldig. Daarna de Wombats bewonderd en de Dingo's, de Tasmanian devils hebben we helaas niet gezien. Na de dierentuin nog even in het dorpje wat gedronken en geknabbeld. Het is hier elke dag zo'n 30ºC, zelfs de bevolking hier heeft het er zwaar mee. Aangezien dat blijkbaar niet normaal is in deze tijd van het jaar.
Daarna zijn we rustig weer naar huis gereden, heb ik even uitgerust en heeft Thijs de was gedaan.
Toen hadden we beide toch wel honger gekregen en zijn we op zoek gegaan naar een Indiaas restaurant. Het leek wel of dat we in de jaren 50 waren beland zo oubollig zag het eruit. Maar we hebben er heerlijk gegeten.
Verder nog wat drinken en dan de volgende dag weer lekker genieten van wat komen gaat.