Adelaide

1 december 2017 - Adelaide, Australië

Adelaide

Vandaag rond 6.00 opgestaan, om te kijken of we platypus in het wild konden spotten.

Het National Park was maar een paar minuten van ons hotel af, dus dat kwam goed uit. Toen we de auto parkeerde zag ik iets over de grond kruipen,. Een Kangoeroe of wallaby was het zeker niet , het was een koala, daarna zag ik hem de boom in klimmen. Opeens hoorde we een schreeuwend geluid, het leek we een zwijn, maar echt super hard. Wij wisten dat koala's rare geluiden konden maken, maar ik had niet verwacht dat 1 koala zo'n geluid kon produceren. Daarna liepen we het National Park in en zagen dat het zo'n 5km lopen is tot aan het platform waar we de platypus kunnen zien als we geluk hebben. Na de behoorlijke wandeling waar we veel kangoeroes en wallaby's tegenkwamen, kwamen we dan eindelijk bij het platform, na heel wat zoek werk zagen we dan een paar kringen in het water en wat bubbels, die produceren ze als ze uitademen in het water. Daarna denken we ook een stuk van de snavel te hebben gezien, heel duidelijk was het allemaal niet aangezien het water behoorlijk troebel is en de beestjes razendsnel zijn. Later zagen we nog wat waterplanten bewegen en daar bleef het jammer genoeg bij. We weten zeker dat het ze waren, maar helaas niet heel goed kunnen zien, nu weer 5 km terug wandelen en snel terug nar het hotel om uit te checken. Inmiddels hadden we zo'n honger Dat we besloten onderweg wat te ontbijten. Daarna weer naar Penneshaw gereden aangezien we nu nog bijna aan het andere kant van het eiland zijn en s 'middags weer terug zouden varen naar Cape Jervis. Ook vandaag weer bijna 2 springende gevaartes aangereden, het blijft opletten geblazen. Eenmaal in Penneshaw, hadden we wat drinken genuttigd en was het tijd om in te checken voor de ferry. Toen we het vaste land weer bereikte zijn we naar Hahndorf gereden. Dit dorpje is gesticht door Duitsers, hier kan je dan ook braadworst en schnitzel krijgen. We hebben hier echter alleen wat gedronken en even rondgekeken. Ze hadden er veel souvenirs winkeltjes, maar helaas ging alles al rond 16.00 dicht en om 17.00 was alles al gesloten. Dus gingen we naar onze volgende airbnb waar we pas om 18.00 konden inchecken. Het was een kriem om er te komen de tomtom leiden ons over behoorlijk smalle en steile kronkelwegen waarvan aan het einde van de helling een versmalling. We kwamen uiteindelijk om 17.30 bij onze airbnb aan maar dat bleek geen probleem. Daarna even gepraat met Carol de eigenaar van deze airbnb en nadat ze onze kamers heeft laten zien zijn we op haar aanraden bij een pub gegeten, wel even gevraagd of we die weg niet weer op hoefde, maar dat was gelukkig niet het geval. Bij the Duck was het heel erg druk, we konden met moeite een parkeerplekje vinden en hebben hier een heerlijke schnitzel gegeten met gravy (een soort jus).Daarna nog even met James de zoon van Carol gekletst en wat blijkt hij speelt ook World of Warcraft en ook Horde. Jammer dat we niet samen kunnen spelen aangezien hij een Australisch account heeft. Daarna lekker geslapen en morgen naar de stad met het openbaar vervoer.

1. Cees van de Wouw:
    2 december 2017